Hair remove

תופעות לוואי לאחר הסרת שיער בלייזר

טיפולי לייזר להסרת שיער נחשבים בטוחים למדי, אך עדיין טומנים בחובם סיכון להופעת מגוון תופעות לוואי בלתי רצויות. מרבית התופעות, כגון גירוי וקילוף, ניתנות לטיפול בקלות. יתרה מכך, בחירה במטפל מקצועי, שמירה על היגיינה וטיפול נאות בעור לאחר הטיפול, יאפשרו לעורכם החלמה מהירה וישאירו אתכם עם עור בריא, נעים וכמובן – חלק יותר! קראו כאן על התופעות הנפוצות ודרכי הטיפול בהן.

תופעות לוואי כתוצאה מהטיפול בלייזר

  • גירוי בעור – לאחר טיפול הסרת שיער בלייזר עשויות להופיע אצל המטופל אדמומיות, נפיחות או כאב קל, אך מדובר בתופעה נפוצה שלא צריכה להדאיג אתכם במיוחד.
  • כאב – במהלך הטיפול בלייזר עשוי המטופל לחוש כאב קל, כזה שניתן להגדירו יותר כעקצוץ קל בעור. על פי רוב, מדובר בכאב שחולף תוך מילישניות ספורות (שניה = 1000 מילי-שניות). אם במהלך הטיפול אתם חשים שהכאב גדול מדי, בקשו מהמטפל להנמיך את עוצמת הלייזר.
  • צמיחה מחודשת – אחת מתופעות הלוואי האפשריות הינה צמיחה מחודשת של השיער באיזורים שעד כה היו חלקים. הגורם הנפוץ לתופעה זו הינו שימוש לא נכון במכשיר הסרת השיער, אשר מייצר אפקט הפוך: עידוד הצמיחה בשורשי שיערות רדומים.
  • קילוף העור – לאחר הטיפול בלייזר עשוי להופיע קילוף קל בעור. כיוון שמדובר בתופעה שכיחה, אין צורך להילחץ. אם הקילוף אינו חולף או מחמיר – יש לפנות לרופא עור בהקדם.

דרכי טיפול בתופעות הלוואי

על מנת להקל ואף להימנע מתופעות הלוואי, יש להקפיד על כמה כללים בסיסיים:

  • הימנעו מחשיפה לשמש – בתקופת הטיפול בהסרת שיער בלייזר רצוי שלא לחשוף את האיזורים המטופלים לשמש ישירה. חשיפת האיזורים המטופלים לשמש עלולה לפגוע ברקמת העור, וכן לגרום להזעה וגירוי. באותה נשימה, גם חשיפה לקרינה במיטות שיזוף אינה מומלצת כלל.
  • הרגיעו את העור – מיד בתום הטיפול יש להקפיד למרוח משחה מרגיעה, כגון אלוורה. במידה והגירוי אינו חולף לאחר 48 שעות, יש לפנות לרופא עור בהקדם האפשרי ולטפל בתופעה.
  • הימנעו מכניסה לאמבטיה חמה או ג'קוזי – כמו גם מכל פעילות אשר גורמת להתחממות הגוף והזעה בטווח זמן של 24 שעות מרגע סיום הטיפול. הזיעה עלולה להוביל לגירוי בעור, הרגיש ממילא, ואין סיבה לאתגר אותו דווקא בתקופה זו.