Hair remove

קרמים להסרת שיער בבית

אחת מהשיטות הרבות הקיימות להסרת שיער עודף מן הגוף היא באמצעות מריחת קרם או משחה, אשר בעת הסרתה מהגוף מורידה איתה את השערות המיותרות. בדומה לגילוח, גם באמצעות שיטה זו מוסר החלק הגלוי של השערה, זה הנמצא מעל פני העור. הסרת שיער באמצעות קרם או משחה היא השיטה המועדפת בקרב מי שחושש משימוש בסכיני גילוח או לחילופין, בעל עור רגיש אשר מגע הסכין בעורו גורם גירוי. מריחת הקרם או המשחה היא טכניקה פשוטה, נקיה ונטולת כאבים.

הסרת שיער במשחה או בקרם היא שיטה ביתית להסרת השיער, המבטיחה תוצאות זמניות בלבד. החיסרון הגדול בשיטה זו, הוא העובדה שהמשחות הן רחוקות מלהיות טבעיות והריח המלאכותי החזק שהן מפיצות, מעיד על כך. שיטה זו אינה מוציאה את השיער מהשורש, בדיוק כמו בגילוח, והיא מתאימה אם גילוח גורם לכם לפריחות.

טיפולי קרמים ומשחות

כמו בהסרת שיער בגילוח, קרמים ומשחות מסירים את השיער שנמצא מעל פני העור בלבד. מומלץ לערוך בדיקת רגישות לפני השימוש בתכשירים, שכן רבים מהם מועשרים בחומרים וכימיקלים שונים.

מידת הכאב: התוצאה המתקבלת היא חלקות מושלמת, המושגת במהירות וללא כאב.

כמות טיפולים: כמו לאחר הגילוח, שב השיער לצמוח תוך ימים בודדים. בשוק קיים מגוון של קרמים ומשחות להסרת שיער, כמו גם ספריי או קרם להסרת שיער במקלחת הממיס את השיערה ולא תולש אותה.

מחיר: מחירם של קרמים ומשחות להסרת שיער נע בין 30-40 שקלים בממוצע.

נתונים סטטיסטיים

בארה"ב, כ-18% מהאוכלוסייה עושים שימוש בקרמים וג'לים להסרת שיער. באירופה מדובר גם בכ-15%, ואילו בישראל, בזכות תרבות הים והבריכה, יותר אנשים מעדיפים לעבור טיפולים בלייזר, אשר לא מצריכים תחזוקה תמידית ורכישה של קרמים כימיים, העלולים להזיק לעור.

סוגי קרמים ומשחות להסרת שיער

שוק הקרמים להסרת שיער הוא שוק גדול יחסית, ותוכלו למצוא מגוון רחב של משחות להסרת שיער בבתי המרקחת ובפארמים. ישנם קרמים המגיעים באריזות של גלילים מוכנים למריחה, בצורת ג'ל או בתרסיס וכולם מבוססים על חומרים כימיים.

בשוק קיימות שתי חברות מובילות, המציעות מספר קרמים וסוגים שונים של משחות, הנה סקירה קצרה שלהם:

  • מוצרי ויט (Veet) של חברת Reckitt Benckiser הם הנפוצים ביותר בשוק. בין המוצרים המגוונים ניתן למצוא קרם או תרסיס ארומטי, קרם להסרת שיער המיועד לעור רגיש, קרם להסרת שיער לעור רגיל, קרם להסרת שיער בזמן המקלחת (עבור עור רגיל או עור יבש), ג'ל להסרת שיער לעור רגיל או לעור יבש ותרסיס המתאים לבעלי עור רגיל או עור רגיש.
  • חברת "אורנה 19" מציעה שלושה סוגי קרמים למריחה והסרת שיער: Depilatory Cream, קרם המותאם במיוחד לנערות וקרם להסרת שיער בקו הביקיני.

כיצד פועלת משחה להסרת שיער?

שיטה זו היא קלה לשימוש ואינה כואבת, בדיוק כמו גילוח, והיא פועלת על ידי שימוש בחומרים כימיים, הממיסים את השיער באופן טבעי, אך עלולים גם לגרום לכוויות או פריחות.

האם אפשר להסיר שיער במשחה מכל מקום בגוף?

עקרונית, חוץ מהאזור שמסביב לעיניים כגון הגבות, ניתן לעשות שימוש במשחה בכל חלקי הגוף. יש לערוך מבחן אלרגיה לפני השימוש, לפי הוראות היצרן. מכיוון שהמוצרים הם יחסית יקרים, לא מומלץ לעשות שימוש במשחה לשטחי גוף גדולים, כמו הרגליים.

איך מתבצע הטיפול?

מורחים את הקרם בעזרת מקל עץ או פלסטיק, שבדרך כלל מגיע יחד עם הקרם, ממתינים 3 דקות או לפי הוראות היצרן ומסירים. כיום ישנם גם מוצרים עמידים במים, הפועלים בזמן המקלחת.

האם זה כואב?

הטיפול אינו כואב, אך עלול לגרום לפריחה או אלרגיות.

כמה טיפולים צריך לעבור עד לקבלת התוצאה הסופית?

טיפול אחד, כמו גילוח. הטיפול מחזיק עד מספר ימים.

עלויות ומחירים

בשוק ישנם סוגי משחות שונים, חלקם מכילים חומרים מרגיעים כגון אלוורה או שמנים מרגיעים. המחירים מתחילים בעשרות שקלים, כמו למשל, הקרמים מבית היוצר של אורנה 19 (שמחירם נע בין 20-30 שקלים) ועשויים להגיע גם למאות שקלים. למשל, קרם הסרת השיער המשולב בקרם גוף של Clinique ניתן לרכוש ב-190 ש"ח.