Hair remove

שאלות ותשובות בנושא הסרת שיער בשעווה

הסרת שיער בשעווה היא שיטה ותיקה להסרת שיער ולמרות הכאב הרב הכרוך בטיפול, עדיין אהובה על רבים. זאת בשל יכולתה להשאיר את העור חלק מאד ונעים למגע למשך מספר שבועות. על אף שזו אחת השיטות הנפוצות והוותיקות להסרת שיער, עדיין יש לא מעט תהיות ושאלות שחשוב לתת עליהן את התשובה. לפניכם שאלות נפוצות בנושא הסרת שיער בשעווה וכמובן – על כל שאלה תשובה.

הסרת שיער בשעווה, איך זה עובד?

מורחים שכבה אחידה של שעווה על העור החשוף עם כיוון צמיחת השיער ומושכים במהירות והחלטיות נגד כיוון הצמיחה.

האם לאורך זמן, הסרת שיער בשעווה גורמת להבלטת הורידים?

שאלה זו מעסיקה נשים רבות. למעשה, הסרת שיער בשעווה אינה גורמת להבלטת הורידים. תופעה זו, מקורה בנטייה גנטית ולא בגורמים חיצוניים.

כל כמה זמן צריך לחזור על פעולת הסרת השיער?

הסרת שיער בשעווה נחשבת לאחת השיטות היעילות ביותר להסרת שיער באופן זמני. החלשות שורש השערה, מאטה משמעותית את קצב צמיחת השיער, שחוזר לצמוח רק כעבור מספר שבועות. מספר השבועות משתנה מאדם לאדם ומאיזור בגוף אחד למשנהו. הוא נע בין שלושה לחמישה שבועות בממוצע.

האם הסרת שיער בשעווה מסוכנת?

ככלל, הסרת שיער בשעווה אינה מסוכנת. עם זאת, שימוש לא נכון בשעווה, כמו חימום יתר, עשוי לגרום לכוויות, קריעה של העור או זיהום כתוצאה מצמיחה של השיער מתחת לפני העור ("שערה הפוכה"). נקיון האזור המיועד להסרת שיער וחימום מבוקר של מיכל השעווה, יכולים למזער סיכונים מיותרים.

מה ההבדל בין שעווה קרה לשעווה חמה?

שעווה קרה מתאימה יותר לאזורים גדולים (ידיים ורגליים) ונמכרת בסופר לשימוש ביתי. לעומתה, שעווה חמה מתאימה יותר לאזורים קטנים (שפם, גבות, בית שחי) ובדרך כלל נמצאת בשימוש אצל קוסמטיקאיות מקצועיות.

איזה מוצרים להסרת שיער בשעווה קיימים בשוק?

מלבד המוצרים הבסיסיים, מיכל שעווה קרה ורצועות בד, ניתן למצוא בשוק גם רולר חשמלי למריחה אחידה של השעווה על העור, רצועות שעווה מוכנות לשימוש, שעווה מתקלפת (לשימוש ללא רצועות בד) ועוד. בנוסף, ניתן למצוא גם מגוון סוגים של שעווה, למשל: שעווה העשויה משרף (עדינה יותר, מומלצת לבעלי עור רגיש), שעוות דבש, שעוות תפוח, עיסת סוכר, שעווה אורגנית ועוד.

היכן עדיף להסיר שיער בשעווה; בבית או אצל קוסמטיקאית?

הסרת שיער בשעווה אמנם לא מצריכה הכשרה מיוחדת, אך בכל זאת, כדאי לדעת מה עושים. אם אינכם בטוחים ביכולות המריטה שלכם, יתכן ותעדיפו שיד מקצועית תטפל בכם. בנוסף, יש מקומות בגופנו שקשה להסיר מהם את השיער לבד. במקרים אלה, קוסמטיקאית היא האופציה העדיפה. מנגד, הסרת שיער באופן עצמאי זולה יותר מאשר ביקור אצל קוסמטיקאית.

האם כל אחד יכול להסיר שיער בשעווה?

בעיקרון כן, לא מדובר בטיפול פולשני ומסוכן והשעווה אינה מתעדפת עור או צבע שיער אחד על פני אחר. עם זאת, לנוטלים תרופות, בעיקר כאלה הידועות בהשפעתן על העור כמו רקוטן, מומלץ להוועץ עם רופא לפני הטיפול.

האם הסרת שיער בשעווה עדיפה על שיטות אחרות להסרת שיער?

הסרת שיער בשעווה היא זולה, פשוטה יחסית לביצוע ומותירה את העור חלק לזמן הארוך ביותר מבין השיטות הנוספות להסרת שיער באופן זמני. עם זאת, היא עדיין מצריכה התעסקות אחת למספר שבועות. שיטות הסרת שיער לצמיתות כמו לייזר או אינפרא אדום הן יקרות, מצריכות המתנה ארוכה עד שניתן להנות מהתוצר הסופי, ולא ניתן להבטיח כי יסירו 100% מהשיער. אולם, הן מפחיתות משמעותית את ההתעסקות בשיער לחודשים ואף שנים רבות. בסופו של דבר, מדובר בהעדפה אישית של מסיר השיער.

מהם האזורים הנפוצים להסרת שיער בקרב גברים ונשים?

בקרב גברים, האזורים הנפוצים ביותר להסרת שיער בשעווה הם: גב, כתפיים וחזה ואילו בקרב נשים מדובר ברגליים, מפשעות, בית השחי ושיער הפנים.