Hair remove

הסרת שיער בשיטת IPL

הסרת שיער IPL או בשמה המלא Intense Pulsed Light, היא אחת השיטות החדשות יותר בתחום טיפולי הסרת השיער לצמיתות. היא מזכירה את טכנולוגיית הלייזר בכך שנעזרת בגלי אור על מנת לזהות את השערה ולהרוס אותה מן השורש.

טיפולי IPL להסרת שיער

כמות טיפולים: בהשוואה ללייזר, ייתכן שתדרשו למספר רב יותר של טיפולי IPL עד לקבלת התוצאה הרצויה.
מידת כאב: טיפול הסרת שיער IPL מצריך שימוש באנרגיה נמוכה יותר יחסית לטיפול לייזר, ולכן נחשב לפחות אגרסיבי וכואב. הטיפול נחשב לבטוח וללא תופעות לוואי.
מחיר: מחירם של טיפולי הסרת שיער ב-IPL נע בין 500 ל-13,000 שקלים לכל הגוף.

הטכנולוגיה: כיצד פועל מכשיר IPL?

טיפולי הסרת שיער בשיטת IPL פועלים גם הם בשיטת הבזקי אור באורכי גל משתנים, כמו הלייזר, אינפרא אדום ושיטות אחרות. יחד עם זאת, בשונה מהלייזר, השולח גל אור אחד ועוצמתי אל שורש השערה וממית אותו על ידי חימום, מכשיר ה-ipl שולח הבזקי אור של גלים באורכים משתנים. בדומה למכשיר האינפרא, גם בשיטת IPL נשלחים הבזקי אור באורכים שונים, הניתנים לשליטה באמצעות מכשיר בהתאם לגוון העור והשערה.

יעילות טיפול הסרת שיער בשיטת IPL נחשבת פחותה מזו של הסרת שיער בלייזר אך גם בטוחה יותר. במכשירי IPL אין קרינה מסוכנת ואין קרינת UV.

בשוק קיים מגוון רחב של מכשירים הפועלים בשיטת הסרת שיער IPL, למשל: מכשיר ה-DEKA האיטלקי או מכשיר להסרת שיער MP4 של חברת שארפלייט טכנולוגיות.

כיצד מתבצע טיפול IPL?

בדומה להסרת שיער בלייזר, הסרת שיער בשיטת IPL מצריכה הכנה מוקדמת – יש לגלח את השיער מבעוד מועד, על מנת שלא יקלוט את הקרן, דבר שעלול לגרום לצריבה בעור. במהלך הטיפול מורחים ג'ל על האזור המיועד המסייע בקירור והרגעת האזור. לאחר מכן עוברים עם מכשיר ה-IPL, היורה פולסים מהירים של אור על פני האזור, 2 ס"מ בכל פעם.

טיפול IPL באזורי שטח קטנים (כמפשעות או שפה עליונה) נמשך כרבע שעה בממוצע, ואילו טיפול באזורי שטח נרחבים (רגליים, גב) נמשך בין 35-40 דקות בממוצע.

החלמה ותוצאות

ההחלמה מטיפול הסרת שיער ipl מהירה מאד, מכיוון שהשיטה נחשבת לבלתי פולשנית או אגרסיבית מדי מבחינת השפעותיה על הגוף. המטופל יכול לשוב כבר באותו היום לשגרת יומו. תופעות לוואי אפשריות, כנפיחות, אדמומיות או כאב קל, הן בדרך כלל מזעריות ואינן פוגעות בתפקוד. במקרים קשים יותר של כוויות כתוצאה מחשיפה לשמש או מתפעול לא נכון של המכשיר, מומלץ לפנות למטפל או לרופא לקבלת הוראות להמשך טיפול.

תוצאות הטיפול הסופיות באמצעות מכשיר IPL להסרת שיער תורגשנה לרוב לאחר 6-12 טיפולים. נתון זה אמנם משתנה מאדם לאדם ומאזור אחד בגוף למשנהו אך מרבית המטופלים יבחינו בתוצאות ראשונות תוך מספר ימים לאחר הטיפול הראשון, כאשר השיער שיצמח יהיה שברירי מאד וינשור מעצמו.

יתרונות הסרת שיער בשיטת IPL

  • מדובר בטכנולוגיה בטוחה מאד, שאינה גורמת לתופעות לוואי משמעותיות והסיכונים הטמונים בה נמוכים משמעותית בהשוואה לטכנולוגיות אחרות, כמו לייזר, למשל.
  • מדובר בטיפול חדשני, שאינו כואב ואינו מצריך שימוש במאלחש.
  • הסרת שיער ב-ipl זולה יותר מהסרת שיער בלייזר או מ-SHR.
  • הסרת שיער בטכנולוגיית ipl כמעט שאינה פוגעת או משבשת את שגרת יומו של המטופל.
  • מספר קרני האור במכשיר ה-IPL הניתנות לכיוונון, הופכות אותה ליעילה עבור מגוון רחב יחסית של גווני עור ושיער לעומת שיטות אחרות.

חסרונות הסרת שיער IPL

  • כמו שיטות אחרות, גם הסרת שיער בשיטת IPL אינה יכולה להבטיח הסרת שיער לצמיתות. סיכויי הצלחת טיפול הסרת שיער ipl אמנם לא רעים, אך ישנן טכנולוגיות בעלי סיכויי הצלחה גבוהים יותר, כגון לייזר או אפילציה.
  • בשל חשש מכוויות או כתמים בעור, מומלץ שלא לחשוף את האזור ממנו מסירים שיער לאור שמש בסמוך לטיפול או לאחריו. דבר שעשוי להיות בעייתי בתקופת הקיץ ולפגוע ברצף של הטיפול.
  • על אף השימוש בהבזקי אור באורכים שונים, המאפשרים להגיע למגוון גדול יותר של צבעי עור ושיער, עדיין ישנם אנשים שטיפול זה אינו מתאים עבורם. בנוסף, הסרת שיער ipl יעילה פחות לשיער בהיר מאד, דק ופלומתי, כלומר, ייתכן ויהיה צורך בהשלמת הטיפול באמצעות טכנולוגיה אחרת.

מחירים ועלויות

טיפולי הסרת שיער IPL נחשבים לזולים יותר מטיפולי הלייזר, ומחירם נע בין 500-600 ש"ח לאזורים קטנים (שפם, פאות, בתי שחי, קו בקיני), 4,000-2,000 ש"ח לאזורים נרחבים בגוף (רגליים, ידיים, גב) ועד 13,000 ש"ח להסרת שיער מכל הגוף.

אם ברצונכם לדעת במדוייק כמה עולה הסרת שיער בשיטת IPL במכונים השונים, תוכלו לבצע השוואת מחירים בקלות ובמהירות כאן באתר.

Lumière To Our Newsletter

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.