Hair remove

שאלות ותשובות בנושא הסרת שיער באפילציה

הלכתם לאיבוד בין כל המידע ברשת בנושא אפילציה להסרת שיער? הרשו לנו לעזור לכם להתמקד באמצעות מספר שאלות ותשובות שיעשו קצת סדר בבלגן.

מה זה בכלל הסרת שיער באפילציה?

הסרת שיער באפילציה היא הליך במהלכו מחממים חימום קצר את זקיק השערה, והורסים את כלי הדם המזינים אותה. כך, נמנעת אספקת הדם שמעבירים הנימים לשורש השערה, השורש מת ועימו השערה.

איך מתבצע טיפול הסרת שיער באפילציה?

במהלך הטיפול מחדיר/ה הקוסמטיקאי/ת מחט דקיקה ומיוחדת לאפילציה אל תוך זקיק השערה. המחט מעבירה זרם חשמלי, אשר צורב את השורש – מנתק ומונע את צמיחתו החוזרת של השיער. לאחר הצריבה במחט המטפל/ת פשוט מושך/ת את השערה ממקומה באמצעות פינצטה.

מי מתאים לטיפול הסרת שיער באפילציה?

הסרת שיער באפילציה אינה עושה הבחנות על רקע גוון עור או צבע שיער ואפילו לא גיל. האפילציה – אשר פועלת באמצעות מחט חשמלית ולא באמצעים טכנולוגיים שונים, אשר מבוססים על סריקה של משטח העור – מתאימה לכלל האוכלוסיה וכולם יכולים לעבור את הטיפול. יתרה מכך, אפילו ילדים בני 12 ומעלה (במקרים מסוימים אף גילאים צעירים יותר) יכולים לעבור טיפול זה, כמובן לאחר התייעצות עם רופא, על מנת לשלול בעיות הורמונליות.

מי לא מתאים לטיפול הסרת שיער באפילציה?

גם לשיטת הסרת שיער זו, המתאימה לכולם, יש כמה חריגים: אנשים הסובלים מבעיות בקרישת דם, חולים בסכרת חמורה, אנשים שסובלים מזיהום, מחלות עור, אקנה קשה או פגיעה במערכת החיסון.

כמה זמן לוקח עד שרואים תוצאות?

תוצאות הסרת שיער באפילציה תלויות בשני גורמים: השטח המטופל וצפיפות השערות. אי אפשר להבטיח שבתוך שבוע או שנה תהיו חלקים, אבל את התשובה הטובה והמדויקת ביותר עבורכם תוכלו לקבל בפגישת הייעוץ שתקיימו לפני תחילת הטיפול עם הקוסמטיקאי שבחרתם.

מהן תופעות הלוואי הנפוצות בטיפול?

טיפול הסרת שיער באפילציה כולל שתי תופעות לוואי אפשריות: הראשונה מתרחשת במהלך הטיפול, אשר כולל חימום זקיק השערה, ירגיש המטופל כאב אשר חולף במהרה. השניה – לאחר הטיפול מופיעים פצעים קטנטנים באזור. פצעים אלו מגלידים לאחר מספר ימים, ואינם משאירים צלקות או סימנים בעור.

מה הסיכונים בטיפול הסרת שיער באפילציה? ואיך אפשר להקטין אותם?

ההליך החודרני של האפילציה כרוך במספר סיכונים, בהם: כוויות, צלקות או סימנים על העור, זיהום וכתמי פיגמנטציה. על מנת להקטין את הסיכונים הקפידו לבחור קוסמטיקאי שמורשה לטיפול באפילציה, ודאו שהקליניקה שלו נקייה והיגיינית, וכי נעשה שימוש במחט חדשה בכל טיפול, ובמשך כשלושה שבועות הגנו על העור מפני קרני השמש.

מי מורשה לערוך טיפול באפילציה?

טיפול באפילציה נעשה על ידי קומסטיקאית (או קוסמטיקאי), הנקראת גם אפילטורית. האפילטורית המורשית עברה הסמכה לעבוד על מכשיר להסרת שיער באפילציה.

האם טיפול הסרת שיער באפילציה כואב?

במהלך הטיפול החודרני תרגישו עקצוץ קל בנקודה בה חודרת המחט לעור, אך הוא חולף תוך שניות ספורות. עם זאת, כיוון שבכל טיפול בכל אזור מתבצעות מספר דקירות, הוא עשוי להמשיך לכאוב עוד זמן מה לאחר מכן. על מנת להקל על הכאב, בקשו מהקוסמטיקאית למרוח קרם או משחה מאלחשת על האזור המסוים בעור.

האם מותר להסיר שיער בשיטות אחרות במקביל?

התשובה היא לא, אלא אם כן אתם מתכוונים לטפל באזור אחד (נניח רגליים) ולעבור טיפול בשיטה אחרת באיזור אחר (למשל מפשעה).

האם זה נכון שצריך לגדל שיער לקראת הטיפול?

בהחלט כן. על מנת שהקוסמטיקאית תוכל לדקור את זקיק השערה, היא זקוקה לשערה עצמה. בניגוד לשיטות טיפול אחרות, אינכם מורשים לגלח או למרוט שיער באזור המטופל בתקופת הטיפול.

מה שיעור ההצלחה בהסרת שיער באפילציה?

שיטה זו היא בעלת שיעור ההצלחה הגבוה ביותר של הסרת שיער לצמיתות: כ-95%. הפגיעה בזקיק השערה מונעת את צמיחתה המחודשת, כך שזקיק שנדקר לא ישוב לצמוח.

האם אפשר להסיר שיער באפילציה בגב?

התשובה היא כן, אך פחות מומלץ. בניגוד לשיטות כמו לייזר או SHR (ראשי תיבות של Super Hair removal), שיטה זו פחות מתאימה לטיפול בשטחים נרחבים, כגון אזור הגב, כיוון שבשיטה זו הרופא או הקוסמטיקאי מטפל בכל שערה בנפרד ונדרש זמן רב להשלמת הטיפול. עם זאת, אם מדובר במספר שערות בודדות, ולא בכל הגב כולו, זוהי שיטה מתאימה ביותר.

האם לעולם לא יצמחו לי שערות חדשות?

התשובה העקרונית היא כן, אך יש לקחת בחשבון אפשרות, כי בעקבות שינויים הורמונליים בגוף (טבעיים או כאלה שמקורם בנטילת תרופות), יצמחו שערות חדשות באזור שטופל. מלבד מקרים אלה אין מה לחשוש: האזור שעבר טיפול יישאר חלק.

האם שיטה זו מתאימה להסרת שיער בכל הגוף?

התשובה הכללית היא כן, עם שני סייגים בלבד: נחיריים והחלקים הפנימיים של האוזניים.