Hair remove

סיכונים בהסרת שיער בלייזר

טיפולי הסרת שיער בלייזר כרוכים בסיכונים, חלקם שכיחים ונפוצים ואינם מהווים סיבה לדאגה, וחלקם חמורים יותר ומחייבים טיפול רפואי.

חשוב לציין, אם תקפידו על קבלת הטיפול אצל מומחה או בקליניקה מורשית, ולא תוותרו על פגישת ייעוץ מקדימה, על מנת להתאים את סוג הטיפול הנכון עבורכם – אין לכם כל סיבה לחשש.

הסיכונים האפשריים כתוצאה מטיפולי הלייזר

כוויות – קרן הלייזר בה משתמש המטפל לצורך הסרת שיער בלייזר היא בעלת עוצמה גבוהה, הניתנת לקביעה ומינון, אך עלולה לגרום לכוויות בעור באיזור המטופל. הסיכוי לכוויה עולה כאשר מדובר בבעלי עור רגיש במיוחד, כמו גם כאשר המטפלים אינם מיומנים בשימוש בלייזר. במקרה של כוויה יש ליידע את המטפל ולפנות לרופא עור בהקדם האפשרי.

שינוי צבע – שימוש לא נכון במכשיר טיפול לייזר או מכשיר שאינו תקין, עלולים לגרום לשינוי צבע (פיגמנטציה) באיזור המטופל. תופעת הפיגמנטציה מתרחשת לעיתים גם במקרים בהם לא נערכה בדיקה מקדימה והתאמת הטיפול הנכון ללקוח.

צלקות – שימוש לא נכון במכשיר על ידי המטפל עלולה לגרום לצלקת. בהגדרת שימוש לא נכון ניתן לכלול עוצמת קרן חזקה מדי, או חזרה על אותה נקודת עור למשך זמן ארוך מדי.

פגיעה ברקמת העין – פגיעה ברקמת העין נחשבת לסיכון נדיר ביותר, אך בלתי הפיכה. הפגיעה עלולה להתרחש כאשר מתבצע טיפול באזור העיניים, כגון הסרת גבות.

כיצד ניתן להקטין את הסיכונים?

מטפל מוסמך – הקפידו לבחור מטפל מוסמך בעל הכשרה רפואית או קוסמטיקאית המחזיקה בתעודת טיפול בלייזר. במידה ובחרתם בקליניקה בה מופעל מכשיר הלייזר על ידי טכנאי, ודאו שהוא מוסמך ושיש ברשותו המלצות ממטופלים קודמים. בחירת מטפל או קליניקה לא מורשים או לא מנוסים עלולה לעלות לכם לא רק בכסף רב, אלא גם בבריאות.

פגישת ייעוץ – לפני התחלת טיפול אצל מטפל מוסמך יש לקבוע פגישת ייעוץ, במהלכה תקבלו הסבר מפורט על התהליך, על הסיכונים הרלוונטיים במידה וקיימים, ועל סוג הטיפול המתאים ביותר עבורכם. מרפאה או מטפל אשר יסכימו לקבל אתכם לטיפול מיידי ללא בדיקה צריכים לעורר חשד, ומומלץ מאוד להימנע מקבלת טיפול אצלם.

אמת בפרסום – הסרת שיער בלייזר אינה מסירה שיער לצמיתות, רק מפחיתה אותו באופן משמעותי ביחס לשיטות אחרות. אם המטפל מבטיח לכם ששיערכם יוסר לצמיתות לאחר מספר טיפולים, מומלץ לבחור במטפל אחר.

אישורי FDA למכשיר הלייזר – כיום קיימים בשוק אין ספור מכשירי לייזר – חלקם מיועדים להסרת שיער, ואחרים מיועדים לביצוע טיפולים קוסמטיים נוספים. חשוב לברר אצל המטפל או בקליניקה באיזה מכשיר הם עושים שימוש ולוודא שהוא אכן מותאם להסרת שיער וזכה באישור רשמי של ה-FDA, מינהל המזון והתרופות האמריקני.

מכשיר הלייזר הראשון, שהומצא בשנת 1979, גרם לתופעות לוואי רבות בקרב המטופלים הראשונים שהתנסו בטכנולוגיה החדשה. התופעות הללו גרמו לכך שהפיתוח הראשוני הוביל למחקר בן כמעט 20 שנה, עד שלבסוף, בשלהי שנת 1997, הגיע האישור המיוחל ממינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA).

למרות המחקר המעמיק, גם כיום טיפול הסרת שיער בלייזר עדיין כרוך בתופעות לוואי שונות, הנובעות מכך שמדובר בתהליך פולשני במידת מה. עם זאת, מרבית תופעות הלוואי מוכרות, כך שבאמצעות הקפדה על כמה כללים פשוטים ניתן להמעיט בהן או אף להימנע מהן לחלוטין.