Hair remove

התאמה להסרת שיער בלייזר

הסרת שיער בלייזר נחשבת לשיטה יעילה וטרנדית בימינו, אך לא כל אחד יכול להינות מהאפשרות לעבור טיפול בלייזר. המשיכו לקרוא וגלו האם אתם מועמדים מתאימים לטיפול לייזר או שאולי תצטרכו לבחור בשיטה אחרת להסרת השיער.

מי מתאים?

בעלי עור בהיר – בעלי עור בהיר ושיער כהה הם המועמדים המושלמים לטיפול בלייזר. קרן הלייזר עוברת דרך העור, מתמקדת בפיגמנט המלנין (Melanin) הנמצא בבסיס השערה, ונספגת באיזורים המצמיחים שיער כהה. אנרגיית החום של הקרן משמידה את שורש השערה.

בעלי עור שחום – בעלי גוון עור שחום טבעי או בעלי שיזוף קל הם בעלי כמות גדולה יותר של מלנין, עובדה שמנעה מהם בעבר להיות מועמדים לטיפולי לייזר. הסיבה לכך היא, שקרני הלייזר לא הבדילו בין צבע העור לצבע השערה, והטיפול עלול היה לגרום לכוויות בעור. עם זאת, מכשירי הדור השלישי של הלייזר, הפועלים על גלי אור ארוכים ומצוידים במנגנון קירור, מאפשרים להעניק טיפול גם לבעלי גוון עור שחום. איך זה עובד? קצה השערה החשוף מתחמם עם נגיעת קרן הלייזר, אך שיא החום נספג בשערה כעבור מספר אלפיות שניה, פרק זמן שבו שכבת העור החיצונית מספיקה להתקרר.

בעלי עור כהה – עד לאחרונה, טיפול הסרת שיער בלייזר היה מחוץ להישג ידם של בעלי עור כהה. אך כיום, בזכות מכשירים מהדור הרביעי, הפועלים בגלי אור ארוכים יותר שאינם פוגעים בפיגמנט העור, גם בעלי עור כהה במיוחד יכולים לעבור את הטיפול. עם זאת, מכיוון שככל שגלי האור קצרים יותר, כך משתפרת קליטתם בפיגמנט השערה, בעלי עור כהה עדיין יזדקקו למספר גדול יותר של טיפולים, על מנת להגיע לתוצאה הרצויה.

בעלי שיער דק ובהיר – בעלי שיער בהיר, בלונדינים או ג'ינג'ים, כמו גם בעלי שיער דק יכולים לעבור טיפול לייזר במכשירים העושים שימוש בטכנולוגיית SHR. טכנולוגיה זו מפזרת את החום על פני העור בטכניקה של הבזקי אור. עם זאת, חשוב לציין שבעלי שיער בהיר במיוחד (לבן או שיבה), אינם מתאימים לקבלת טיפול מסוג זה.

מי לא מתאים?

חולי סרטן העוברים טיפול כימותרפי, חולי אסטמה, חולי זאבת, נשים בהריון או נשים מניקות, מי שנוטלים תרופות נגד אקנה, מחלות פרקים או אנטיביוטיקה אינם מתאימים לטיפול. גם לילדים ונוער מתחת לגיל 18 הטיפול אינו מומלץ, כיוון שהם עדיין עוברים שינויים הורמונליים והטיפול עשוי להיות פחות יעיל.