שאלות ותשובות בנושא הסרת שיער SHR

הסרת שיער SHR היא אחת הטכנולוגיות המתקדמות והחדשניות ביותר הקיימות כיום בשוק. אף על פי שהסרת שיער בלייזר עדיין מועדפת על רבים, יותר ויותר אנשים פונים בזמן האחרון לשיטת SHR, שלקחה את הטכנולוגיה צעד אחד קדימה. ריכזנו עבורכם את השאלות הנפוצות על שיטה זו להסרת השיער, וכמובן ענינו לכם על כל שאלה.

מה זה בכלל SHR?

SHR הן ראשי התיבות של Super Hair Removal. טכנולוגיית SHR היא גירסה מתקדמת של טכנולוגיית הלייזר, העובדת בשיטת קרן אור.

האם זה נכון שהמכשיר הראשון יוצר בישראל?

אכן כן. מכשיר ה-SHR הראשון יוצר בחברת "אלמה לייזר", והושק בשנת 2006.

איך עובדת שיטת הסרת שיער ב-SHR?

מכשיר ה-SHR משגר הבזקי מקור אור רב עוצמה (ATF), בעלי פס רחב, בתדירות גבוהה ובאנרגיה נמוכה. תכונות אלו של המכשיר מאפשרות העברת אנרגיה אופטית דרך האפידרמיס (רקמת העור החיצונית), וספיגתה בדרמיס (שכבת העור הפנימית), תוך כדי חימום מבוקר של האיזור. הקרניים החודרות מחממות בהדרגה את זקיק השערה, מנתקות אותו מכלי הדם המזינים אותו וכך גורמות לשיבוש תהליך הצמיחה.

טכנולוגיית SHR פועלת בשילוב טכנולוגיית In Motion – חימום הדרגתי ומבוקר של שטח גדול באמצעות תנועה מתמשכת. שיטה זו מחממת את העור באופן הדרגתי עד לטמפרטורה הרצויה.

האם הסרת שיער SHR כואבת?

לא. טכנולוגיית ה-In Motion מחממת את העור באופן הדרגתי עד לטמפרטורה הרצויה ואינה מסבה כאב למטופל. יתרה מזאת, המכשירים המתקדמים מצוידים גם באמצעי קירור תרמו-אלקטרי, מה שמפחית עוד יותר את אפשרות הכאב. חשוב לציין, כי אם במהלך הטיפול אתם בכל זאת חשים כאב, חשוב לעדכן את המטפל באופן מיידי.

מי לא מתאים לטיפול הסרת שיער ב-SHR?

למרות ששיטה זו מתאימה כמעט לכולם, גם להסרת שיער ב-SHR יש חריגים: לבקנים, בעלי שיער לבן / שיבה, בעלי שיער בהיר מאוד ובעלי שיער ג'ינג'י לא יוכלו להיעזר בה. כמו כן, אנשים הסובלים מעור פגוע (כוויות/ צריבות שמש) אינם מתאימים לטיפול.

מהם הסיכונים בטיפול הסרת שיער ב-SHR?

כמו כל טיפול הסרת שיער המבוסס במכשור לייזר, גם ב-SHR ישנם סיכונים, אותם יש לקחת בחשבון. כך למשל כוויות, שעלולות לקרות בעיקר בקרב בעלי עור רגיש או במקרה של מטפל שאינו מיומן בשימוש במכשיר. מטפל לא מיומן עלול גם לגרום לצלקות. עם זאת, כל עוד תקפידו לבחור במטפל מוסמך, ותערכו פגישת ייעוץ בטרם הטיפול, רמת הסיכון תרד עד לשיעור אפסי.

כיצד ניתן למנוע גירוי בעור לאחר טיפול?

על מנת להקל, ואף להמנע בכלל מתופעות לוואי כגון גירוי או קילוף בעור, יש להקפיד למרוח על האזור המטופל משחה מרגיעה כגון אלוורה. בשבוע הראשון לאחר הטיפול מומלץ להימרח בקרם לחות עשיר.

האם מותר להשתזף בתקופת הטיפול?

שיטת הסרת שיער ב-SHR היא השיטה היחידה המאפשרת להשתזף תוך כדי הטיפול. עם זאת, יש להקפיד לשמור על העור, כיוון שבמקרה של צריבות או כוויות מן השמש לא תוכלו לעבור טיפול.

כמה זמן החלמה דרוש לאחר טיפול ב-SHR?

זמן ההחלמה לאחר טיפול הסרת שיער ב-SHR משתנה בין מטופל למטופל. מרבית המטופלים יסיימו את הטיפול ללא כל כאב או גירוי כלשהו בעור, בעוד במקרים נדירים יותר יהיו מטופלים שיזדקקו ליום או יומיים על מנת להחלים לגמרי.

תוך כמה זמן רואים תוצאות?

הסרת שיער בשיטת SHR היא בעלת שיעור הצלחה גבוה של כ-80%. בכל טיפול של הסרת שיער ב-SHR ניתן להסיר באופן קבוע כמעט לחלוטין חלק מהשערות. התוצאות הטובות מושגות בסיומה של סדרת טיפולים, המטפלת במספר מחזורי צמיחה של השערה.

באיזה גיל מומלץ להתחיל טיפול ב-SHR?

טיפול הסרת שיער SHR אינו מומלץ עבור ילדים ובני נוער מתחת לגיל 18, זאת כיוון שבגילאים אלו עדיין מתרחשים בגוף שינויים הורמונליים, אשר עשויים להפחית את יעילות הטיפול.

מה היתרונות של הסרת שיער ב-SHR לעומת שיטות אחרות?

הטיפול מהיר ונחשב לבעל שיעור הצלחה גבוה, רמת הכאב בו נמוכה ביחס לשיטות אחרות והוא מתאים גם לבעלי עור כהה ושזוף.

האם יש חסרונות לשיטה?

כמו לכל דבר בחיים, גם להסרת שיער ב-SHR יש חסרונות, אם כי מעטים. במקרה זה, מדובר בשני חסרונות קטנים: לאחר הטיפול נוצרת אדמומיות קלה ביותר בעור – אך זה פתיר. שנית, הטיפול אינו מתאים לבעלי שיער לבן, ג'ינג'י או בהיר במיוחד.

האם מותר לגלח שיער בתקופת הטיפול?

כן, ואף מומלץ. זכרו שבתקופת הטיפול אין להסיר שיער בשום שיטה אחרת (כגון שעווה), והקפידו לגלח את השיער באיזורים המטופלים בין טיפול לטיפול.

האם אפשר לעבור טיפול בתקופת המחזור החודשי?

אין מניעה לעבור טיפול בתקופת המחזור החודשי (כולל היומיים של לפני ואחרי), אך בימים אלו ישנה רגישות גבוהה יותר לכאב. בסופו של דבר מדובר בהחלטה שלך, כיוון שרק את יודעת עד כמה את סובלת בתקופה זו.

הצטרפו לניוזלטר

רוצים לקבל עדכונים והטבות בלעדיות בנושא טיפולי הסרת שיער? הצטרפו לניוזלטר שלנו! תקבלו מידע עדכני על הטכנולוגיות והשיטות החדשות להסרת שיער לגברים ונשים, סקירות מומחים על המוצרים והשירותים המובילים בתחום, וגם הצעות ייחודיות וקופונים להנחות על מגוון הטיפולים. פשוט השאירו את כתובת המייל שלכם ותהיו הראשונים לדעת על כל מה שחם בעולם הסרת השיער!