Hair remove

איברי הגוף החשופים ביותר לעיני אחרים הם הזרועות והידיים, ונשים וגברים רבים בוחרים להסיר את השיער באזור זה. בחלק מהמקרים מדובר בהעדפה אסתטית גרידא, באחרים – מבוכה מחמת שיעור יתר. אין זה משנה מה הסיבה שמביאה אנשים לחפש פתרונות להסרת שיער בידיים – בשוק יש מגוון שיטות, המספקות פתרונות מיידיים לטווח קצר או פתרונות לטווח ארוך, שמידת הכאב שהם מסבים משתנה. בהמשך המאמר נפרט בפניכם את השיטות השונות, על יתרונותיהן וחסרונותיהן.

קהל היעד

נשים אינן היחידות הבוחרות להסיר שיער בזרועות ובידיים, וניתן למצוא גם גברים העוברים טיפולים מסוג זה. התפיסה החברתית, לפיה עור חלק הוא עור בריא ומושך, מביאה יותר ויותר גברים ונשים גם יחד לחפש אחר פתרונות להסרת השיער בידיים.

שיטות נפוצות להסרת שיער מהידיים

גילוח

שיטה זו, שהיא אמנם קלה למדי, תחייב את הבוחרים בה לחזור עליה אחת לכמה ימים. כמו כן, מי שבוחר בה בשם האסתטיקה, צריך להיות מודע לכך שבין גילוח לגילוח שורשי השיער יצמחו קוצים, שאותם יהיה קשה במיוחד להסתיר, בעיקר בעונת הקיץ.

שעווה

הסרת שיער מהידיים באמצעות שעווה מתאימה למי שמחפש אחר פיתרון שהתוצאות שלו מחזיקות מעמד לכמה שבועות. את הטיפול ניתן לבצע לבד בבית או אצל קוסמטיקאית.

אפילציה

שיטת האפילציה, הידועה יותר בכינוי "המחט החשמלית", היא שיטה של תהליך הלחמה של פריצות נימי דם. השיטה, המתבצעת אך ורק על ידי מטפל מוסמך, מבוססת על שימוש במחט מיוחדת לאפילציה דקיקה לזקיק השערה, אשר "דוקרת" באמצעות העברת זרם חשמלי וכך צורבת את שורש השערה. שיטה זו היא השיטה היחידה שבאמת מונעת את צמיחת השיער חזרה, אך בין הטיפולים, שעשויים להיות כואבים יותר מאחרים, סביר שתאלצו ללבוש חולצה עם שרוולים ארוכים, כיוון שהידיים יכוסו בנקודות אדומות מהדקירות.

קרן אור

הסרת שיער באמצעות קרן אור (בטכנולוגיית I.P.L – Intense pulsed light), עובדת עם פולסים בעוצמה גבוהה ובספקטרום נרחב של אור, אור נראה ואור תת אדום, ושמה הנפוץ אך שגוי הוא "אינפרה אדום". שיטה זו מתאימה להסרת שיער בידיים, נחשבת לנטולת כאבים כמעט לגמרי, ויש לבצע כשמונה עד 12 טיפולים לקבלת תוצאות מירביות.

לייזר

שיטה זו, שאינה מבטיחה הסרת שיער לצמיתות, אלא רק דילול הצמיחה, ידועה בהיותה כמעט נטולת כאבים. הסרת שיער בזרועות או בידיים דורשת בין שמונה ל-12 טיפולים עד לקבלת תוצאות משביעות רצון, והיא השיטה היעילה ביותר הזמינה כיום בשוק, אשר מסוגלת להסיר כמויות גדולות של שיער בהליך קוסמטי, וניתן לבצע אותה בקליניקה או באמצעות מכשירים לשימוש ביתי.

מחירי הסרת שיער בידיים עשויים להשתנות בהתאם למכון המטפל ומשתנים בין גברים לנשים. ניתן להעריך את עלויות הטיפול לסדרה של כעשרה טיפולי הסרת שיער בלייזר מהידיים לנשים בכ-2500 – 4000 ₪, ולגברים בכ- 2000 – 3500 ₪.