Hair remove

אם היתה תקופה בהיסטוריה שבה נשים הסתובבו עם שיערות ברגליים, הרי שהיא נשכחה כבר לפני הרבה מאוד שנים. הסרת שיער ברגליים נפוצה יותר בעונת הקיץ, אך יש שמנצלות את עונת החורף לטיפולים שונים, על מנת ליהנות מרגליים חלקות בקיץ. בשנים האחרונות רווחת התופעה גם בקרב גברים, אם כי בהיקפים קטנים יותר.

ישנן מגוון שיטות להסרת שיער ברגליים, אשר מתאימות לשני המינים. בהמשך המאמר נסקור בפניכם את כל האפשרויות, בתקווה שתמצאו את השיטה המתאימה ביותר עבורכם.

קהל היעד

נשים הן קהל היעד העיקרי להסרת שיער ברגליים, בעיקר בגלל שמודל היופי לאשה כולל רגליים חלקות. נשים, בניגוד לגברים, נוהגות להסתובב עם מגוון בגדים חושפי רגליים – מכנסיים, חצאיות ושמלות – וכחלק מההקפדה הכוללת על ההופעה, מקפידות תמיד להציג רגלים חלקות.

בשנים האחרונות הצטרפו גם גברים לקבוצה זו, חלקם שחיינים ורוכבי אופניים, המורידים שיער במסגרת הניסיון לשפר את הביצועים הספורטיביים, אבל יש גם כאלה המעדיפים להסיר את שיערות הרגליים מסיבות אסתטיות.

שיטות נפוצות להסרת שיער מהרגליים

השיטה הקלה – גילוח

גילוח באמצעות סכין גילוח, מכונת גילוח חשמלית (ואפילו קרמים ומשחות להסרת שיער), הוא השיטה הפשוטה, הזולה יחסית, ואחת הנפוצות ביותר להסרת שיער ברגליים. כל אחד יכול לגלח את שערות רגליו בביתו בקלות, וכל עוד תנועת היד יציבה – אין סכנה להיחתך מהסכין. על שיטה זו יש לחזור אחת לכמה ימים, תלוי בקצב גדילת השיער.

כואב אבל פחות – שעווה

בבית או בקליניקה – הסרת שיער בשעווה הינה פעולה קלה יחסית, ברמת כאב בינונית, השומרת על רגליים חלקות לתקופה של כשבועיים- שלושה.

כואב אבל כדאי – אפילציה

שיטת האפילציה, הידועה יותר בכינוי "המחט החשמלית", היא שיטה של תהליך הלחמה של פריצות נימי דם. השיטה, המתבצעת על ידי מטפל מוסמך, מבוססת על שימוש במחט מיוחדת לאפילציה דקיקה לזקיק השערה, "דוקרת" באמצעות העברת זרם חשמלי, הצורב את שורש השערה.

שיטה זו היא השיטה היחידה שבאמת מונעת את צמיחת השיער בשנית, ובאזור הרגליים היא כואבת, אך פחות מאשר באזורים אחרים בגוף. הסרת שיער בשיטה זו אורכת זמן רב, כיוון שלא ניתן לטפל בשטחי עור גדולים ברציפות.

ללא כאבים (כמעט) – קרן אור

הסרת שיער באמצעות קרן אור (בטכנולוגיית I.P.L – Intense pulsed light), עובדת עם פולסים בעוצמה גבוהה ובספקטרום נרחב של אור, אור נראה ואור תת אדום, ושמה הנפוץ אך שגוי הוא "אינפרה אדום". הסרת שיער מהרגליים באמצעות קרן אור אפשרית בקליניקות מורשות או באמצעות מכשיר לשימוש ביתי. בשיטה זו אין מניעה לעבור על כל האזור המבוקש בכל טיפול, ויש לעבור בין שמונה ל-12 טיפולים.

(כמעט) ללא כאבים – לייזר

שיטה זו, שאינה מבטיחה הסרת שיער לצמיתות, אלא דילול הצמיחה, דומה לשיטת הקרן אור, בכך שגם באמצעותה ניתן לעבור על כל אזור הרגליים בכל טיפול, ללא כאבים כמעט. היא מתאימה לטיפול הסרת שיער בכל הגוף, ודורשת בין שמונה ל-12 טיפולים עד לקבלת תוצאות משביעות רצון.

הסרת שיער בלייזר היא השיטה היעילה ביותר הזמינה כיום בשוק, ומסוגלת להסיר כמויות גדולות של שיער בהליך קוסמטי, הניתן לביצוע בבית או בקליניקה מוסמכת.

מחירי הסרת שיער ברגליים משתנים בין גברים ונשים, ובהתאם למכון בו מבצעים את הטיפול. ניתן להעריך את המחיר לסדרה של כעשרה טיפולי הסרת שיער בלייזר מהרגליים לנשים בכ-4000 – 6000 ₪, ולגברים 4200 – 6000 ₪.