Hair remove

הסרת שיער במפשעה היא עניין מודרני, אך בעבר לשיער באיזור זה היה תפקיד חברתי: הפצת ריח הזיעה לטובת משיכת בני המין השני. עם זאת, לאורך השנים ובעקבות שינויים חברתיים ונורמות אסתטיות, הפך השיער באזור זה לשעיר לעזאזל. מבחינה גניקולוגית אין כל פגיעה בעת הסרת שיער במפשעה, אך חשוב לזכור שזהו אזור רגיש בגוף, אשר מהווה את קו החיבור בין החלק הפנימי של הירך עם הבטן התחתונה, ולכן הורדת שיער בכל אחת מהשיטות הקיימות עשויה לגרום לגירוי או פצעים, ובמקרים מסוימים הפעולה עצמה כואבת יותר מאשר באזורים אחרים.

אם אתם רוצים ללמוד על השיטות השונות, למי הן מתאימות, מה פחות כואב ומה יותר יעיל, המשיכו לקרוא.

קהל היעד

במשך שנים רבות היה תחום הסרת שיער במפשעה נחלתן של נשים בלבד. הסרת השיער באיזור הפכה לתופעה אסתטית אופנתית, ואפשרה לכל אחת לבחור את הקו שמתאים לה. יתרה מזאת, בשנים האחרונות נשים חיפשו (ומצאו) דרכים חדשות לעצב את השיער הצומח באזור המפשעה, ופצחו בטרנד יצירתי שכלל צורות כגון לב, כתיבת שם הגבר שמיועד לראות את האיזור האינטימי מקרוב, וצביעת שיער המפשעה בגוונים שונים. בחלוף השנים הצטרפו גם גברים לקבוצת היעד הזו, חלקם מסתפקים בדילול השיער באזור ואחרים פשוט מעדיפים מפשעה חלקה.

שיטות נפוצות להסרת שיער במפשעות

הסרת שיער במפשעה מתאפשרת באמצעות מגוון שיטות ומכשירים. חלק מהשיטות ניתנות לביצוע בבית וחלקן נגישות רק בקליניקה מוסמכת. חלק מהשיטות מספקות פתרונות פחות כואבים, וחלקן יבטיחו לכם הסרת שיער לצמיתות באזור המפשעה. מתלבטים באיזו שיטה לבחור? הרשו לנו לעזור לכם.

גילוח

בשיטה זו נכללים מספר כלים: סכיני גילוח (נשים וגברים), מכונות גילוח חשמליות (נשים וגברים), וגם קרמים או משחות להסרת שיער (ממותגים לנשים, אך מתאימים לכולם). שיטות אלו קלות לשימוש, ומתאימות לכל מי שרוצה להפטר משיער באזור המפשעה בבית, אך לשיטה זו יש גם חסרונות: מלבד העובדה שיש לחזור על פעולה זו אחת לכמה ימים, גילוח באיזור רגיש זה עשוי לגרום זיהומים, ובידיים לא יציבות ומיומנות – סכין עשויה לגרום גם לחתכים.

שעווה

הסרת שיער בשעווה באזור המפשעה היא אחת הדרכים המהירות לשימוש, רמת הכאב משתנה מאדם לאדם ותלויה גם בגורם המטפל. ניתן לבצע אותה בבית, באמצעות חימום שעווה (על הכיריים או במיקרו), מריחתה ותלישה באמצעות רצועה (בד, נייר או מסקנטייפ). ניתן גם להשתמש ברצועות שעווה המותאמות לאיזור המפשעה.

כיוון שמדובר באזור רגיש, שלא תמיד קל ונוח להסיר בו שיער, יש שמעדיפים לפנות לקוסמטיקאית. על הפעולה יש לחזור אחת לכמה שבועות, תלוי בקצב גדילת השיער.

אפילציה

שיטת האפילציה או "המחט החשמלית", היא שיטה של תהליך הלחמה של פריצות נימי דם. בשיטה זו, אותה אי אפשר לבצע לבד בבית, נעשה שימוש במחט מיוחדת לאפילציה דקיקה לזקיק השיערה, ה"דוקרת" באמצעות העברת זרם חשמלי, וצורבת את שורש השערה.

שיטה זו היא השיטה היחידה שבאמת מונעת את צמיחת השיער בשנית, אך הסרת שיער באזור המפשעה באמצעותה היא פעולה כואבת למדי. כמו כן, לאחר כל טיפול האיזור ממשיך לכאוב במשך כמה שעות, ומחלים לגמרי רק כעבור כמה ימים. מסיבה זו, ניתן לטפל כל פעם באיזור קטן בלבד והפרשי הזמן המומלצים בין טיפול לטיפול הוא כמה ימים.

קרן אור

הסרת שיער במפשעה בשיטת קרן אור, אשר מבוססת על שימוש בטכנולוגיית I.P.L – Intense pulsed light, היא שיטה מודרנית ופופולרית. השיטה עובדת באמצעות פולסים בעוצמה גבוהה ובספקטרום נרחב של אור, אור נראה ואור תת אדום. שיטה זו ידועה יותר בשם "אינפרה אדום", אך זהו כינוי שהודבק לה, והוא אינו נכון. באמצעות קרן האור ניתן להסיר שיער באיזור המפשעה בקליניקות מורשות או באמצעות מכשיר לשימוש ביתי. שיטה זו דורשת סדרת טיפולים, כשהממוצע נע בין שמונה ל-12 שבועות.

לייזר

שיטה זו אינה מבטיחה הסרת שיער לצמיתות, אלא רק מדללת את צמיחת השיער. השיטה, שהוצגה בשוק בערך באותו הזמן כמו קרן אור, מותאמת לטיפול הסרת שיער במפשעה. על מנת להגיע לתוצאות מיטביות, יש לחזור על הטיפול בין שמונה ל-12 פעמים. הסרת שיער בלייזר נחשבת לשיטה היעילה ביותר, ומסוגלת להסיר כמויות גדולות של שיער. גם את השיטה הזו ניתן לבצע בבית או בקליניקה מוסמכת.

מחירי הסרת שיער במפשעה משתנים בהתאם למכון המטפל. באופן כללי, המחיר לסדרה של כעשרה טיפולי הסרת שיער בלייזר לנשים מוערך כ-1200 – 2220 ₪, ולגברים 1300 – 1800 ₪.