Hair remove

למה מתכוונים כשאומרים "הסרת שיער בכל הגוף"? האם זה קשור לגבות או לשיער הראש? ולמה בכלל לעשות את זה? אנשים רבים בוחרים כיום להפטר משיער מיותר באזורים שונים של הגוף. בין אם מדובר באיזורים שאינם נשזפים לעיני כל ביום יום, כמו מפשעה, כתפיים או גב, ובין אם מדובר באזורים גלויים ונראים לעין, דוגמת אזור הפנים, הידיים והרגליים – יותר ויותר אנשים מעוניינים שאזורים אלו יהיו חלקים. הרצון לבצע שינוי במראה החיצוני קיים אצל אנשים רבים, ויש שאוזרים אומץ ועושים מעשה.

אם גם אתם מתעניינים בהסרת שיער בכל הגוף מסיבה זו או אם מכל סיבה אחרת, הרשו לנו להבהיר לכם כמה סוגיות בנושא.

קהל היעד

קהל היעד להסרת שיער בכל הגוף הוא נשים וגברים כאחד. אם בעבר הסרת שיער היתה נחלתן של הנשים בלבד, הרי שכיום יותר ויותר גברים מבקשים להסיר את השיער המיותר ולהיות חלקים למשעי. הסרת שיער בכל הגוף בקרב גברים כוללת גב, בית שחי, צוואר וכתפיים, ובמקרים מסוימים (כמו שחיינים ורוכבי אופניים מקצועיים) גם באיזור הרגליים. הסרת שיער בכל הגוף לנשים כוללת רגליים, ידיים, בתי שחי, מפשעה ובמקרים מסוימים פנים וחזה.

טווח הגילאים המתאים לטיפול זה מתחיל מסוף גיל ההתבגרות, כאשר תמו השינויים ההורמונליים בגוף, ומגיע עד גיל הזהב.

שיטות נפוצות להסרת שיער בכל הגוף

ישנן מספר שיטות להסרת שיער בכל הגוף, חלקן מתבצעות בקליניקה, ואחרות ניתן לבצע לבד בבית. מתלבטים באיזו שיטה לבחור? הרשו לנו לעזור לכם.

גילוח

בשיטה זו נכללים מספר כלים: סכיני גילוח (נשים וגברים), מכונות גילוח חשמליות (נשים וגברים), וגם קרמים או משחות להסרת שיער (ממותגים לנשים, אך מתאימים לכולם). בכל אחת מן השיטות הללו אפשר להסיר את השיער מרוב חלקי הגוף לבד, אך אם אתם מעוניינים להסיר שיער מאיזור הגב, תצטרכו שמישהו יסייע לכם.

בכל המקרים ניתן לבצע את פעולת הגילוח בצנעה בבית, ותצטרכו לחזור ולבצע אותה אחת לכמה ימים, תלוי בקצב גדילת השיער.

שעווה

שיטת הסרת שיער בשעווה מכל הגוף אפשרית אך מורכבת. הפעולה – הכוללת חימום שעווה (על הכיריים או במיקרו), מריחתה באיזורים המיועדים ותלישה באמצעות רצועת בד או נייר – גוזלת זמן רב. יתרה מכך, באיזורים מסוימים של הגוף נדרשת עזרה, בין אם מדובר בגב שקשה להגיע אליו או באזורים רגישים, כמו המפשעה, שלעיתים קשה לבצע את פעולת התלישה לבד.

שיטה זו אפשרית גם בבית, באמצעות שעווה מחוממת או רצועות שעווה מותאמות באורכים שונים, אך אפשר גם ללכת לקוסמטיקאית, שתעשה בשבילכם את העבודה. על הפעולה יש לחזור אחת לכמה שבועות, תלוי בקצב גדילת השיער.

אפילציה

שיטת האפילציה, הידועה יותר בכינוי "המחט החשמלית", היא שיטה של תהליך הלחמה של פריצות נימי דם. השיטה, המתבצעת אך ורק על ידי מטפל מוסמך, מבוססת על שימוש במחט מיוחדת לאפילציה דקיקה לזקיק השערה, "דוקרת" באמצעות העברת זרם חשמלי, הצורב את שורש השערה.

שיטה זו היא השיטה היחידה שבאמת מונעת את צמיחת השיער חזרה, אך היא נחשבת לאחת השיטות היותר כואבות, והיא אורכת זמן רב, כיוון שלא ניתן לטפל בשטחי עור גדולים ברציפות.

קרן אור

הסרת שיער באמצעות קרן אור עושה שימוש בטכנולוגיית I.P.L – Intense pulsed light, העובדת עם פולסים בעוצמה גבוהה ובספקטרום נרחב של אור, אור נראה ואור תת אדום. שיטה זו ידועה יותר בשם "אינפרה אדום", אך זה רק כינוי שהודבק לה והוא אינו נכון.

באמצעות קרן אור ניתן להסיר שיער בכל הגוף, בקליניקות מורשות או באמצעות מכשיר לשימוש ביתי. שיטה זו, הדומה להסרת שיער בלייזר, יכולה לעבוד על כל איזורי הגוף, והיא מטפלת באיזורים נרחבים, כמו גם באיזורים הרגישים.

לייזר

שיטה זו אינה מבטיחה הסרת שיער לצמיתות, אלא רק דילול של הצמיחה. השיטה, המתאימה לטיפול הסרת שיער בכל הגוף, דורשת בין שמונה ל-12 טיפולים בכל איזור. הסרת שיער בלייזר היא השיטה היעילה ביותר הזמינה כיום בשוק, ומסוגלת להסיר כמויות גדולות של שיער בהליך קוסמטי פשוט ונטול כאבים. את השיטה ניתן לבצע בבית, או בקליניקה מוסמכת.

מחירי הסרת שיער בלייזר בכל הגוף משתנים בהתאם למכון המטפל. באופן כללי, המחיר לסדרה של 10-12 טיפולים לנשים מוערך כ-12000 – 15000 ₪, ולגברים 13000 – 15000 ₪.