Lumière

גברים רבים מבקשים לבצע הסרת שיער בגב, בין היתר בגלל שבנות הזוג שלהם מעדיפות אותם חלקים. התפיסה החברתית לגבי נשים חלקות הולכת ומתפשטת יותר ויותר גם לכיוון הגברים, וגבר בעל גב חלק נתפס כיותר אסתטי מאשר גבר בעל גב שעיר.

גם נשים הסובלות משיעור באיזור הגב מחפשות אחר טיפולי הסרת שיער, אך כיוון שייתכן ומדובר בבעיה הורמונלית, שיכולה להפטר על ידי טיפול רפואי מתאים ולא על ידי תהליך הסרת שיער, מומלץ ראשית להתייעץ עם רופא לגבי שיטת הטיפול הטובה. בנוסף, לפני הכל כדאי לבדוק את מידת היעילות של כל אחת משיטות הסרת השיער שנציין בהמשך גם באזורים אחרים בגוף.

קהל היעד

קהל היעד העיקרי להסרת שיער בגב הם גברים בגילאי 20 ומעלה, אשר מבקשים להסיר את השיער באזור זה, כחלק מהתפיסה האסתטית המודרנית של הגבר. אם בעבר גברים בעלי שיער חזה וגב כמו שון קונרי היו מודל גברי מוביל, הרי שהיום אלו הם שחקנים חלקלקים דוגמת ריאן גוסלינג, שנחשבים למובילי דמות הגבר החדש.

שיטות נפוצות להסרת שיער בגב

גילוח

בין אם אתם בוחרים להשתמש בסכין, מכונת גילוח חשמלית או קרם/משחה להסרת שיער באיזור הגב, זכרו שמלבד העובדה שתצטרכו שמישהו יעשה את העבודה עבורכם, יש צורך לחזור על הפעולה כל כמה ימים.

שעווה

הסרת שיער מהגב באמצעות שעווה גם היא דורשת שמישהו אחר (חבר/ה או קוסמטיקאית) יעשה את העבודה עבורכם. שיטה זו אפשרית לביצוע גם בבית באמצעות שעווה מחוממת או רצועות שעווה. על הפעולה יש לחזור אחת לכמה שבועות, תלוי בקצב גדילת השיער.

אפילציה

השיטה המכונה "המחט החשמלית" מבוססת על תהליך הלחמה של פריצות נימי דם. השיטה, המתבצעת אך ורק על ידי מטפל מוסמך, מבוססת על שימוש במחט מיוחדת לאפילציה דקיקה לזקיק השערה, אשר "דוקרת" באמצעות העברת זרם חשמלי, שבתורו צורב את שורש השערה. שיטה זו תמנע את צמיחתו של השיער מחדש, אך היא כואבת ויוצרת גירויים, כך שאתם עלולים למצוא את עצמכם מחפשים עץ להתגרד עליו במשך כל תקופת הטיפול. הסרת שיער בשיטה זו אורכת זמן רב, כיוון שלא ניתן לטפל בשטחי עור גדולים ברציפות.

קרן אור

הסרת שיער באמצעות קרן אור עושה שימוש בטכנולוגיית I.P.L – Intense pulsed light, העובדת עם פולסים בעוצמה גבוהה ובספקטרום נרחב של אור, אור נראה ואור תת אדום (ומכאן הכינוי שדבק בה, "אינפרה אדום"). בשיטה זו ניתן לעבור טיפול בקליניקות מורשות או באמצעות מכשיר לשימוש ביתי. שיטה זו מטפלת באזורים נרחבים ודורשת חזרה על הטיפול מדי כמה שבועות, עד לקבלת תוצאות מקסימליות.

לייזר

שיטה זו, המבטיחה דילול של צמיחת השיער באיזור הגב, דורשת בין שמונה ל-12 טיפולים בכל איזור. הסרת שיער בגב באמצעות לייזר נחשבת לאחת השיטות היעילות והפופולריות ביותר כיום בשוק, כיוון שהיא מסוגלת להסיר כמויות גדולות של שיער בהליך קוסמטי פשוט ונטול כאבים. את השיטה ניתן לבצע בבית או בקליניקה מוסמכת.

מחירי הסרת שיער באזור הגב משתנים בין גברים ונשים, בשל כמות הטיפולים הנדרשת, וכמובן גם בהתאם למכון הטיפול. בהערכה כללית, המחיר לסדרה של כעשרה טיפולי הסרת שיער בלייזר מהגב לנשים מוערך בכ-1500-3000 ₪, ולגברים 2500-4500 ₪.