Hair remove

מלבד אסתטיקה, אחת הסיבות הנפוצות להסרת שיער בבית השחי היא העובדה שהשיער הצומח מפיץ ריח לא נעים של זיעה; ואין מה לעשות, בית השחי הוא אזור שבו אנו נוטים להזיע, גם בלי להתאמץ יותר מדי. הסיבה לכך נעוצה במספר גדול יחסית של בלוטות זיעה ובלוטות חלב הממוקמות בו. במאמר שלפניכם נסקור את השיטות השונות להסרת שיער מבית השחי.

קהל היעד

הסרת שיער בבית השחי היא בחירה אסתטית נפוצה בקרב נשים בעיקר, אך בשנים האחרונות גם גברים בוחרים להסיר את השיער מבית השחי. הסרת שיער באיור זה מתחילה כבר בגיל הנעורים, כיוון שבשלב הזה מתחילות לצמוח שיערות בבית השחי. עם זאת, לא כל טיפול הסרת שיער מומלץ לכל גיל, וחשוב לבחור בטיפול המתאים.

שיטות נפוצות להסרת שיער בבית השחי

גילוח

הסרת שיער בסכין גילוח, מכונת גילוח חשמלית או קרם הסרת שיער היא קלה ופשוטה, ומתאימה לשימוש גם בקרב בני או בנות נוער. חסרונה הבולט של שיטה זו נעוץ בעובדה שיש לחזור עליה מדי כמה ימים. חשוב לזכור עוד, כי גילוח באיזור עדין זה עלול לגרום זיהומים, ובידיים לא יציבות ומיומנות – סכין עלולה לגרום גם לחתכים.

שעווה

הסרת שיער באמצעות שעווה משאירה את העור חלק לזמן ארוך יותר. טיפול הסרת שיער בשעווה מתאים לכל גיל, וניתן לביצוע באמצעות שעווה מחוממת (על הכיריים או במיקרו), מריחתה ותלישה באמצעות רצועה (בד, נייר או מסקנטייפ), או בעזרת רצועות שעווה. אפשרות נוספת היא לבצע את הטיפול אצל קוסמטיקאית.

אפילציה

שיטת האפילציה או "המחט החשמלית", היא שיטה של תהליך הלחמה של פריצות נימי דם. בשיטה זו, אותה אי אפשר לבצע לבד בבית, נעשה שימוש במחט מיוחדת לאפילציה דקיקה לזקיק השיערה, ה"דוקרת" באמצעות העברת זרם חשמלי, וצורבת את שורש השערה. שיטה זו היא השיטה היחידה שבאמת מונעת את צמיחת השיער בשנית, אך הסרת שיער באיזור הרגיש של בית השחי כואבת יותר מהשיטות האחרות שציינו עד כה.

חשוב לציין, כי לאחר כל טיפול האזור ממשיך לכאוב במשך כמה שעות, ומחלים לגמרי רק כעבור כמה ימים. מסיבה זו, ניתן לטפל כל פעם בשטח עור קטן בלבד והפרש הזמן המומלץ בין טיפול לטיפול הוא כמה ימים.

קרן אור

הסרת שיער באמצעות קרן אור (בטכנולוגיית I.P.L – Intense pulsed light), עובדת עם פולסים בעוצמה גבוהה ובספקטרום נרחב של אור, אור נראה ואור תת אדום, ושמה הנפוץ אך שגוי הוא "אינפרה אדום". הסרת שיער בבית השחי בשיטה זו היא נטולת כאבים כמעט לחלוטין, וניתן לבצע אותה בקליניקות מורשות או באמצעות מכשיר לשימוש ביתי.

הסרת שיער בבית השחי בשיטה זו אינה מומלצת לבני נוער, הנתונים לשינויים הורמונליים. שיטה זו דורשת סדרת טיפולים, כשהממוצע נע בין שמונה ל-12 שבועות.

לייזר

שיטה זו אינה מבטיחה הסרת שיער לצמיתות, אלא רק מדללת את צמיחת השיער. השיטה, המתאימה לטיפול באיזור בית השחי, נחשבת לאחת השיטות הפופולריות והיעילה ביותר כיום, וניתן לבצע את הטיפול בקליניקה מוסמכת או באמצעות מכשיר לייזר לשימוש ביתי.

גם שיטה זו אינה מומלצת לבני נוער הנתונים לשינויים הורמונליים. על מנת להגיע לתוצאות מיטביות, יש לחזור על הטיפול בין שמונה ל-12 פעמים.

המחירים לסדרה של כעשרה טיפולי הסרת שיער בלייזר מבית השחי, מוערכים בכ- 800 – 1500 ₪ לנשים, וכ-1000 – 1500 ₪ לגברים. המחירים עשויים להשתנות כמובן בין מכון למכון.